sunnuntai 3. huhtikuuta 2016

Osaako lukukoira lukea?

Tiedätkö sinä mikä on lukukoira?

Minä olen välillä emäntäni Leenan kanssa koulussa käymässä. Toimin silloin lukukoirana. Lapset voivat tulla luokseni ja he saavat lukea valitsemaansa kirjaa minulle. Minä kuuntelen, kun minulle luetaan. Lukuhetkessä lapset istuvat pienessä piirissä ja minä makoilen kaikkien keskellä. Lapset lukevat vuorotellen minulle ja minä kuuntelen korva tarkkana heidän lukemaansa kertomusta. Joskus saatan painaa pääni syliin, tökkiä nenälläni tai ottaa muuten vain hyvin rennosti. Lopuksi lapset saavat tehdä pienen tempun kanssani, rapsuttaa minua tai antaa herkun palkkioksi kuuntelusta. Olen varma, että osaan melkein itsekin jo lukea!

------------------------------------------------------------------------------

Mi-nä käyn e-män-tä-ni Lee-nan kans-sa vä-lil-lä kou-lus-sa. Toi-min sil-loin lu-ku-koi-ra-na. Lu-ku-het-kes-sä lap-set lu-ke-vat vuo-ro-tel-len mi-nul-le. Mi-nä kuun-te-len tar-kas-ti. Jos-kus saa-tan pai-naa pää-ni sy-liin, tök-ki-ä ne-näl-lä-ni tai ot-taa hy-vin ren-nos-ti. Lo-puk-si lap-set saa-vat teh-dä pie-nen tem-pun kans-sa-ni. O-saan mel-kein it-se-kin jo lu-ke-a!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti